Proiecte educaționale
The Blended Intensive Programme (BIP) on Circular Economy in Smart Cities aims to deepen the knowledge of the circular economy and to explore ways in which we can redesign our systems, products, businesses and services to allow us to achieve future sustainable cities.
The course addresses issues and formative skills on the UNESCO SDGs related to Sustainable Cities and Communities (SDG 11), Responsible Consumption and Production (SDG12), Climate action (SDG 13), and transversely with Clean Water and Sanitation (SDG6), Affordable and Clean Energy (SDG7) and Gender equality (5).
Students attending this course will have the unique opportunity to experience the work in international groups and to improve their soft skills.
Obiectivul proiectului este dezvoltarea, testarea și implementarea a 4 module de curs pentru programe inginerești de formare, care răspund nevoilor societății și cerințelor de sănătate a mediului și siguranță la locul de muncă. Practic, pe parcursul implementării proiectului, cunoștințele specifice (sănătatea și securitatea în muncă, evaluarea riscurilor de mediu, securitatea în industriile de proces și incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități la locul de muncă) vor completa actualele lacune de competențe ale inginerilor pe care le pregătesc universitățile partenere.
Dacă vreți să aflați cum puteți participa la activitățile organizate în cadrul proiectului, vă rugîm să vizitați http://www.safeengine.eu/ sau să contactați echipa de proiect safeengine@yahoo.com.
Obiectivul proiectului este dezvoltarea, testarea și implementarea a 4 module de cursuri complementare pentru programe de formare în domeniul ingineriei care răspund nevoilor societății și cerințelor privind sănătatea mediului și siguranța la locul de muncă. Practic, pe tot parcursul implementării proiectului, cunoștințele specifice (sănătatea și securitatea ocupațională, evaluarea riscurilor de mediu, siguranța în industriile de proces și incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități la locul de muncă) vor elimina lacunele legate de competențele actuale ale inginerilor pe care universitățile partenere îi pregătesc.
Proiectul EnvYJobs are ca obiectivu general dezvoltarea unei platforme educaționale electronice de învățare, bazată pe resurse educaționale care să permită înțelegerea ușoară a aspectelor complexe legate de ingineria mediului. În acest sens, unul dintre obiectivele urmărite ale proiectului a fost dezvoltarea și implementarea a șase cursuri și laboratoare conexe, cu acces de la distanță, care se adresează următoarelor probleme de mediu:
- Tehnici de proiectare, modelare și simulare ale proceselor de epurare a apelor uzate, Design, Modeling and Simulation Techniques for Wastewater Treatment Processes;
- Tehnici de monitorizare a calității aerului și solului, Soil and Air Quality Monitoring Technique(Soil and Air Quality Monitoring Techniques;
- Sisteme sustenabile de alimentare cu apă (Sustainable Drinking Water Supply Systems);
- Închiderea ciclului nutrienți – energie - apă, NEW, prin intermediul unui sistem de management al apei cu emisii zero, Closing the NEW-resource cycle through a zero-emission water management system (NB. NEW = Nutrients Energy & Water);
- Tehnologii geoinformatice pentru evaluarea schimbărilor climatice și a presiunilor asupra mediului, Geoinformation technologies for Environmental Changes and Pressures Assessment;
- Evaluarea riscului de inundații, Flood Hazard Assessment;
Întregul modul de învățare se numește EnvYJobs și pentru fiecare curs sunt furnizate materiale didactice adecvate: programe, cursuri electronice (ebooks), cărți tipărite pe CD, laboratoare virtuale și webminare. La finalul cursurilor și a laboratoarelor virtuale din modulul de învățare electronică, studenții sunt examinați prin intermediul unui formular electronic de evaluare. În cazul în care au promovat fiecare dintre testele orespunzătoare cursurilor din modulul de e-learning, studenții primesc certificat de participare la modulul de învățare electronică EnvYJobs.
Platforma EnvYJobs a fost implementată într-un server web ca o aplicație web open source utilizată pentru a crea site-uri interactive de învățare online cu scopuri educaționale. În cadrul proiectului EnvYJobs a fost aleasă de către Universitatea POLITEHNICA din București platforma Moodle, aceasta fiind considerată cea mai utilizată platformă în sistemul de învățământ superior, cu un impact puternic atât asupra societății, cât și asupra sistemului educațional.
Activitățile de laborator sunt o parte importantă a modulului de învățare EnvYJobs realizat în cadrul proiectului. La baza acestor activități stau laboratoarele realizate ca mijloace de învăţare prin mijloace electronice, laboratoare care au fost încărcate pe platformă.
Deși proiectul a fost încheiat în anul 2018, platforma poate fi utilizată de cadrele didactice și studenți.
De asemenea, platforma este utilizat de proiectul Erasmus plus SafeEngine – Blended Learning through Innovative Tools for Sustainable and Safety Engineering and Social Inclusion, Contract: 2020-1-RO01-KA203-080085 , fiind completată cu cursurile oferite în acest proiect.