Admitere licență - informații
Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în ciclul de studii universitare de licență anul universitar 2025-2026 poate fi consultat prin accesarea https://admitere.pub.ro/.
Admitere completare
Buget: 3 locuri
Taxa: 85 locuri
Facultatea de Energeticǎ va organiza concurs de admitere în sesiunea III și pentru programul de licențǎ “Energia regenerabilǎ și tehnologii sustenabile”, dupǎ apariția acestuia în HG.
Programul are durata de 4 ani, cu acordarea diplomei de inginer și se desfǎșoarǎ în parteneriat cu CNTEE Transelectrica SA, SNTGN Transgaz SA și TEMA Energy SA.
Stați conectați pentru a afla detalii și numǎrul de locuri!
În cadrul Sesiunii III, admiterea se face printr-un concurs de dosare, bazat pe 3 probe (P1, P2 și P3) și desfășurat în trei faze succesive:
Faza I - Înscriere
Faza II – Admitere
Faza III – Validare, înscriere în anul I și înmatriculare
DOMENIUL: Inginerie Energetică
PROGRAME DE STUDIU *:
- Energetică şi Ingineria Fluidelor
- Energetică şi Tehnologii Informatice
- Energetică şi Tehnologii de Mediu
- Energetică şi Tehnologii Nucleare
- Ingineria Sistemelor Electroenergetice
- Managementul Energiei
- Termoenergetică
(*) Studenţii vor fi repartizaţi pe specializările domeniului Inginerie Energetică la sfârşitul anului II de studii.
-
Faza 1 - Înscriere
27.08.2025 - 09.09.2025
28.07.2025 – 09.09.2025 on-line pe platforma admitere.pub.ro
01.09.2025 - 09.09.2025 on-line sau la sediul facultății, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 8:00-16:00
În data de 09.09.2025 înscrierea se face până la ora 16:00, atât on-line, cât și la sediul facultății.
Pentru înscrierea la sediul facultății toate documentele de înscriere sunt necesar în format original.
Pachetul de documente necesar înscrierii candidaților:
-
Certificatul de naștere al candidatului (original și copie).
-
Act de identitate candidat (Carte de identitate sau Pașaport) (original și copie) aflat în perioada de valabilitate la data înscrierii, iar dacă acesta a expirat, o copie după vechiul act de identitate și originalul noului act.
-
2 fotografii color, pe hârtie fotografică (tip pașaport/CI,frontal, fundal neutru, recente, identice, dimensiune 3x4 cm). Pe spatele fiecărei fotografii se scrie numele, inițiala tatălui și prenumele.
-
Diploma de Bacalaureat (sau diploma echivalentă cu aceasta) însoțită de foaia matricolă (original și copie).
-
Dacă este cazul, pentru admiterea fără concurs, documente care să ateste rezultatele deosebite în cadrul olimpiadelor și concursurilor de profil în anii de liceu (original și copie).
-
Dovada achitării taxei de înscriere la concurs* sau dovadă prin care să reiasă faptul că poate fi scutit de această taxă.
-
Cererea de înscriere la concurs semnată de candidat (se va genera din platformă, la sediul facultății, după introducerea datelor candidatului).
-
Declarație pe proprie răspundere, semnată de candidat, privind veridicitatea datelor și a documentelor furnizate de acesta în cadrul procesului de înscriere (se va genera din platformă, la sediul facultății, după introducerea datelor candidatului).
-
Adeverința medicală din care să rezulte că este apt medical pentru domeniul/domeniile de studiu din cadrul UPB la care candidează, emisă cu maximum 30 de zile înainte de înscrierea la concurs. (original).
-
Pentru Sesiunea III taxa de înscriere este 125 lei.
Candidații care au participat la Sesiunea I și II care la sfârșitul acestora au fost declarați candidați cu barem îndeplinit beneficiază pentru Sesiunea III de reducerea taxei de înscriere de la 125 lei la 50 lei.
Taxa de înscriere se poate achita având menționate la explicațiile plății: numele și prenumele complet al candidatului, precum și Facultatea de bază, la care acesta se înscrie pentru concursul de admitere, astfel:
- direct, prin platforma on-line https://admitere.pub.ro/, cu card bancar;
- prin transfer bancar (realizat printr-o aplicate de e-banking sau la ghișeul unei bănci), într-unul dintre următoarele conturi:
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București
IBAN RO42 RNCB 0723 0005 0625 0270
CUI 48467613,
deschis la Banca Comercială Română (BCR), sau
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București
IBAN RO97BRDE 410S V980 6875 4100
CUI 48467613,
deschis la Banca Română de Dezvoltare (BRD).
-
-
Faza 2 - Admitere
10.09.2025 - 10.09.2025
II. Admitere, 10.09.2025 (8:00-16:00)
Afișarea rezultatelor preliminare pe site-ul facultății: 10.09. 2024, ora 12:00.
Vor putea fi declarați admiși, înscriși în anul I și înmatriculați (în Faza III – Validare înscriere în anul I și înmatriculare admiși), doar candidați care au fost declarați admiși preliminar (atât fără concurs cât și prin concurs) și parcurg cu succes Faza III.
**Contestațiile se depun, în intervalul 12:00-14:00, fizic la sediul facultății sau prin e-mail pe adresa admitere.energetica@upb.ro. **
Răspunsul la contestații se va trimite candidaților până la ora 16:00.
Afișarea rezultatele finale pe site-ul facultății: 10.09.2025, ora 16:00.
II.1. Admiterea fără concurs
Absolvenții de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obținut în perioada studiilor liceale distincții la olimpiadele școlare internaționale, recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, beneficiază de dreptul de a se înscrie, la cerere, fără susținerea concursului de admitere, în cadrul numărului de locuri/granturi alocate, în învățământul superior de stat în domenii de studiu corespunzătoare disciplinelor la care au fost distinși, putând urma, fără taxe de școlarizare, cursurile a două facultăți în instituții de învățământ superior de stat.
II.2. Admiterea prin concurs
Media generală de admitere (MG) se determină cu relația:
MG = (4*MC + NBac)/5, (unde MC este media notelor de concurs, iar NBac reprezintă nota pentru proba P3.
Media notelor de concurs (MC) se calculează cu formula:
MC = (NC1 + NC2)/2 (unde notele NC1 și respectiv NC2 sunt obținute la probele de concurs P1 și respectiv P2 (vezi Anexa II-1).
La proba de concurs P1 se evaluează rezultatele obținute de candidat la Matematică (M) în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, iar nota obținută se calculează astfel:
M = Ma = (M9 + M10 + M11)/3 sau M = Mb = (M9 + M10)/2 (în funcție de specialitatea absolvită la liceu (vezi Anexa II-6.).
La proba de concurs P2 se evaluează rezultatele obținute de candidat la Fizică (F) în clasele a IX-a și a X-a, adică
F = Fa = (F9 + F10)/2
sau la Informatică (I) în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, adică
I = Ia = (I9 + I10 + I11)/3
Proba de concurs P3 este media generală obținută de candidat la examenul de Bacalaureat:
!!! Pentru candidații din Sesiunea III care au diplomă de bacalaureat sau echivalentă acesteia obținută într-o altă țară, media generală este egală cu media probelor de concurs (MC).
-
Faza 3 - Validare, înscriere în anul I și înmatriculare
11.09.2025 - 11.09.2025
III. Validare, înscriere în anul I și înmatriculare, 11.09.2025 (8:00-16:00)
În cadrul acestei faze pot fi înscriși în anul I candidați aflați în concurs care la sfârșitul Fazei II din sesiunea curentă au fost declarați admiși preliminar, care au dosarul de admitere complet și pentru care datele furnizate în procesul de înscriere sunt conforme cu documentele originale furnizate în Faza III, care confirmă dorința de a ocupa locul obținut preliminar și care completează documentele necesare înscrierii în anul I și înmatriculării.
Validarea, înscrierea și înmatricularea se realizează personal sau prin procură notarială, la sediul Facultății de Energetică, cu următoarele documente în original:
- Certificatul de naștere al candidatului (original și copie).
- Act de identitate candidat (Carte de identitate sau Pașaport) (original și copie) aflat în perioada de valabilitate la data înscrierii, iar dacă acesta a expirat, o copie după vechiul act de identitate și originalul noului act.
- 2 fotografii color, pe hârtie fotografică (tip pașaport/CI,frontal, fundal neutru, recente, identice, dimensiune 3x4 cm). Pe spatele fiecărei fotografii se scrie numele, inițiala tatălui și prenumele.
- Diploma de Bacalaureat (sau diploma echivalentă cu aceasta) însoțită de foaia matricolă (original și copie).
- Dacă este cazul, documente care să ateste rezultatele deosebite în cadrul olimpiadelor și concursurilor de profil în anii de liceu (original și copie).
- Dovada achitării taxei de înscriere la concurs* sau dovadă prin care să reiasă faptul că poate fi scutit de această taxă.
- Cererea de înscriere la concurs semnată de candidat (se va genera din platformă după introducerea datelor candidatului).
- Declarație pe proprie răspundere, semnată de candidat, privind veridicitatea datelor și a documentelor furnizate de acesta în cadrul procesului de înscriere (se va genera din platformă după introducerea datelor candidatului).
- Adeverința medicală din care să rezulte că este apt medical pentru domeniul/domeniile de studiu din cadrul UPB la care candidează, emisă cu maximum 30 de zile înainte de înscrierea la concurs. (original și copie).
- Dovada achitării taxei de înmatriculare (original).
Taxa de înmatriculare este de 50 lei.
Taxa de înmatriculare se poate achita având obligatoriu menționate la explicațiile plății: “Înmatriculare licență”, numele și prenumele complet al candidatului, precum și „Facultatea de Energetică”, astfel:
- direct în platforma on-line https://admitere.pub.ro/, cu card bancar;
- prin transfer bancar (realizat într-o aplicație de e-banking sau la ghișeul unei bănci), într-unul din următoarele conturi:
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București
IBAN RO50RNCB 0723 0005 0625 0320
CUI 48467613,
deschis la Banca Comercială Română (BCR), sau
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București
IBAN RO95BRDE 410S V499 2381 4100
CUI 48467613,
deschis la Banca Română de Dezvoltare (BRD).
La înmatriculare, candidații admiși pe un loc cu taxă trebuie să achite un avans în cuantum de 500 lei din taxa de școlarizare anuală prevăzută în Sistemul de taxe al universității.
Avansul din taxa de școlarizare se achită direct din platformă sau prin transfer bancar în unul dintre conturile de mai sus, având menționat la explicații de plată: “Avans înmatriculare licență pe loc cu taxă”, Nume și prenume candidat, Facultatea de Energetică.
Dovada avansului taxei de școlarizare (500 lei)- poate fi plătită taxa de înmatriculare online din contul de pe admitere.pub.ro sau direct într-unul din conturile bancare ale universității
Trezoreria Mun. București:
IBAN: RO13 TREZ 7002 0F33 0500 XXXX
CUI: 48467613
Banca Comercială Română
IBAN: RO69 RNCB 0723 0005 0625 0269
CUI: 48467613
Banca Română de Dezvoltare în contul:
IBAN: RO97 BRDE 410S V980 6875 4100
CUI: 48467613
Obligatoriu de menționat în explicații plată: Nume si prenume, ”Energ”, ”IEn”, CNP
În cazul în care un candidat glisează de la un loc cu taxă la un loc finanțat de la buget, sau în cazul în care candidatul solicită retragerea de la studiile universitare de licență, din motive personale, avansul nu se restituie.
Candidații admiși preliminar care în data de 11.09.2025 în intervalul 8:00-16:00 nu și-au validat dosarul de admitere și/sau nu au confirmat locul obținut în Faza II, pierd locul, sunt declarați respinși.
Rezultate finale admiși și înmatriculați (sesiunea III) - 12 septembrie 2025